Wednesday, January 15, 2014

Review Tabur!! Qi Wireless Charger For S3


Semenjak dua menjak ni hujan memang turun dengan lebatnya di Membakut. Kalau nak buat aktiviti luar memang tak dapat la. Hari ni AP Facebook, banyak ja yang post pasal banjir kilat di Kota Kinabalu. Kesian kawan-kawan yang kerja area sana.. hehe.

Samsung S3 memang terkenal dengan masalah pada charging port nya. Seperti pada tajuk post, kali ni AP nak cerita sikit pasal wireless charger untuk Samsung S3. Wireless charger ni AP rasa telah menyelesaikan masalah untuk mengecas S3. Benda ni bukan wireless sangat pun. Dia masih wayar just pendek sikit dari charger asal. wayar pendek ni gunanya untuk connect pad dangan power supply. So, part mana yang wireless tu?

Yang wireless tu masa nak charge henpon. Tak perlu wayar yang panjang berjela. Just letak handphone di atas Qi Wireless Charging Pad.


Kotak wireless charger AP


Kabel dan pad
Untuk membolehkan S3 ni di charge secara wireless AP terpaksa membeli satu alat yang dipanggil Wireless Charger Receiver. Benda ni perlu dipasang pada handphone anda.

Receiver dipasang pada S3
Secara rumusnya, untuk membolehkan S3 dicas secara tanpa wayar, anda perlulah memiliki kedua alat iaitu wireless charger itu sendiri dan receiver.


Dan hasilnya ialah...

Screen Capture dari S3 AP

Kebaikan wireless charger:
  • Menyelesaikan masalah charging port yang rosak
  • Kawasan lebih kemas (kurang wayar)
Well.. sekian untuk kali ini.. Thanks for reading.

p/s: nantikan mini Give Away dari AP Hours

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...