Wednesday, March 12, 2014

Bomoh Karpet

OK. Isu kehilangan kapal terbang MH370 yang misteri ini mengundang seribu satu tanda tanya untuk setiap masyarakat di dunia. Banyak negara mengunakan teknologi masing-masing untuk menjalankan operasi mencari dan menyelamat. Namun nampaknya belum ada pentunjuk yang menunjukkan lokasi kapal tersebut berada.

Selain dari penggunaan teknologi moden, ada segelintir pihak mencadangkan untuk menggunakan bomoh untuk mencari lokasi kapal tersebut. Orite. Datang la Raja Bomoh ni. Terus terang AP tak tahu dari mana datang bomoh ni. AP tak ikut sangat cerita berkenaan bomoh yang dikatakan sebagai raja ini. Bukan tak percaya, tapi AP yakin Tuhan lagi berkuasa.

Orite. Hari pertama, bomoh ni guna bubu sebagai alat untuk menjalankan aktiviti bomoh beliau. Dan hasilnya? Ermmmm. Itu saja yang AP boleh katakan. AP boleh tahan lagi. Ignore saja la.

Hari kedua. Apa ni? Kelapa? Bakul? Payung? Aduh. Tak cukup lagi nak memalukan negara? Dah la buat kat khalayak ramai, media asing pun ada pulak tu? Terus terang, AP sebagai rakyat negara Malaysia malu dengan tindakan bomoh ni. Malu orang luar nampak korang buatmacam ni. Orang luar tak mention 'bomoh' tapi mereka akan mention Malaysian.



Ini disusuli dengan betapa banyaknya gambar yang mempersenda bomoh tersebut sebagai tanda kritikan kepada beliau. Ini salah satu daripadanya.



Semoga aktiviti memalukan ini dihentikan segera. 

p/s: Kalau nak buat pun jangan di khalayak ramai, buat kat rumah sudah.. Niat dah baik, tapi jangan memalukan. Pray For All the Passengers. 

3 comments:

  1. bila benda ni jadi rasa macam malu tinggal kat malaysia..org luar bnyk kutuk malaysia dgn adanye parody2 yg dibuat..very embarrassing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep.. tak dinafikan mmg memalukan.. tp benda da jadi.. x bole buat apa. yg penting kita sokong mana usaha yg dibuat (yg difikirkan sesuai).. hehe.

      Delete
  2. itu pun ada VIP yang guna perkhidmatannya.
    kelakarnya.....
    Assalamualaikum

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...