Thursday, March 27, 2014

Gameboy Advance Emulator

Heeiiihooo!!
Gameboy Advance

Malam sunyi ni terasa boring pula.. Teringat masa dulu, main game Pokemon pakai Gameboy Colour (kawan punya). Rasa best sangat. Sekarang dah canggih, tak ramai lagi yang minat main game pakai benda camni. Semua nak touch screen. Fufufu.

Hari ni AP nak mau cakap pasal konsol dia tu. AP nak bagitau pasal emulator GBA yang wujud supaya kita bole main game GBA di PC, Laptop malahan pada telefon pintar. Tapi malam ni nak bagi fokus pada laptop & pc dulu.



Emulator yang paling popular sekali dikalangan penguna ialah Visual Boy Advance Emulator. AP pernah pakai emulator ni dan AP rasa ini emulator yang paling stabil sekali. Dengan adanya emulator ni, AP boleh main game Pokemon Fire Red, Pokemon Green Leaf dan Pokemon Mystery Dungeon. Hehe. AP memang minat Pokemon. Rasa comel jer dorang ni.



Untuk main game GBA ni, kita perlu download ROM yang banyak bersepah. Bole je Google. File berformat .GBA perlu dibuka menggunakan emulator yang telah siap dimuat turun ke pc atau laptop. Klik sini senarai penuh ROM yang ada.


Game Harvest Moon

Game Pokemon

Dragon Ball pun ada

Kalau rakan-rakan blogger berminat, bole cuba download dan main game tu. Sekali sekala tukar selera main game dengan medium lain. Asyik main smart phone, tak best la. Hehe. Until next time. Good night.

p/s: Kawal perasaan masa main game. Jangan sampai ketagih.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...